Over mij

Ik ben Tjeerd Hoppenbrouwers. En met meer dan 20 jaar ervaring ben ik een doorgewinterde professional. Ik geniet er van om merken en mensen te helpen hun (online) ambities waar te maken. Ik hou ervan om strategisch na te denken, uitdagingen te analyseren en altijd te blijven zoeken naar het grotere geheel. Het is geweldig om dat wat moeilijk is voor anderen te vereenvoudigen en om te kunnen adviseren naar de beste oplossing. Ik geloof er oprecht in dat elke uitdaging positief kan worden benaderd door erop te vertrouwen dat er altijd een oplossing voor een probleem is.

Freelance Interim Manager en Creative Transformer

In 2019 ben ik gestart als freelance interim manager en creatieve veranderaar met de motivatie dat ieder mens anders is, en dus vanuit een eigen unieke intrinsieke motivatie zijn of haar werk moet kunnen doen. Mensen moeten op energieke wijze kunnen groeien en juist dat doen waar ze goed in zijn en blij van worden. Alleen zo blijf je in staat je doelen te behalen. Dat zou de basis moeten zijn om verder te kunnen ontwikkelen, te groeien als mens en de toekomst met vertrouwen tegemoet te kunnen zien. Maar ook om tevreden terug te kunnen kijken op het resultaat wat je hebt behaald. Groot of klein.

Doelgericht transformeren
Om het beste resultaat te kunnen bieden, ben ik altijd op zoek naar hoe mensen, processen en organisaties zich tot elkaar verhouden. Hoe teams en processen in elkaar grijpen. Met een objectieve blik van buitenaf bekijk ik het organisatorische landschap en geef passend advies over oplossingen en verbeteringen. Daarbij betrek ik stakeholders en breng verantwoordelijkheid daar waar het hoort. Daar wordt uiteindelijk iedereen gelukkig van.

Effectief samenwerken
Door altijd op zoek te zijn naar de beste match tussen opdrachtgever en specialist kan ik adviseren en begeleiden op hoog niveau. Hierbij staat samenwerken met leuke en talentvolle mensen op een vrije, informele manier voorop. Zonder het beoogde resultaat uit het oog te verliezen natuurlijk. Samen kunnen we zorgen wegnemen en werk uit handen nemen. Samen staan we sterk.

Innovatief en haalbaar
Van mooie en innovatie mensen en producten krijg ik energie. Daardoor word ik geïnspireerd en kan ik versnellen in alles wat ik doe. Dan kan ik tot nieuwe ideeën komen of vakkundig doorbouwen op bestaande plannen. Zo draag ik bij door op praktische manier te sturen op een realistisch en haalbaar resultaat.

Ik kies mijn werk met zorg, waarbij een positieve bijdrage kunnen leveren en plezier hebben in wat ik doe, hand in hand gaan. Voor mij is die combinatie noodzakelijk voor het allerbeste resultaat.

Digital Communication Award – Berlijn (2017)

Industrieel product ontwerpen

Na mijn studie Industrieel Product Ontwerpen ben ik mijn carrière in 2003 bij T-Mobile gestart. Ruim een half jaar later heb ik mijn weg terug gevonden naar het ontwerpvak. De 3,5 jaar dat ik als ontwerper heb gewerkt, hebben me tot binnen de landgrenzen van China gebracht. Een aantal maanden lang was ik verantwoordelijk voor de kwaliteit van de productie van een koffiezetapparaat in Guangzhou in China. Een prachtig avontuur. Zowel mijn studie als mijn baan als ontwerper hebben me geleerd producten van alle kanten te bekijken. Oplossingen te bedenken voor technische onderdelen die moeten passen terwijl de vormgeving overeind moet blijven. Die combinatie van beschouwen, analyseren en oplossen gebruik ik, weliswaar op een andere manier, nog steeds veelvuldig.

 

De stap naar online

In 2008 ben ik begonnen bij DutchGiraffe, een creatief internet bureau gespecialiseerd in digitale magazines. In de 10 opvolgende jaren is DutchGiraffe doorgegroeid van een startup naar een volwassen digitaal internetbureau. Er is een stabiel portfolio van A-merken opgebouwd en er zijn meerdere SaaS producten gerealiseerd waarmee verschillende internationale prijzen zijn gewonnen.

In de rol van managing director ben ik oa. verantwoordelijk geweest voor de dagelijkse operatie van het bureau, het aansturen en ondersteunen van het creatieve design & development team, het opzetten van een lange termijn strategie voor het bureau en het onderhouden van langdurige klantrelaties. Bij die laatste heb ik het altijd belangrijk gevonden om te begrijpen wat de drijfveer van iemand anders is. Dat maakt het een relatie vaak een stuk leuker, interessanter en makkelijker.

Den Haag (2018)

Ben je benieuwd wat ik voor jou zou kunnen betekenen? Neem dan contact met me op. Dan kom ik graag een keer een kop koffie drinken en de mogelijkheden bespreken.