Alprokon

Digital Consultant

Voor Alprokon begeleide ik als digital consultant het proces vanaf het aanscherpen van de identiteit tot de uiteindelijke realisatie van Alprokon.nl. Samen met merkstrateeg Kim Cramer van BR-ND People, brand designer Anthony Siemons van Naaf Ontwerp, digital designer Edwin Groot en Bart Nieuwenhuizen van Draad.nl is een nieuw merkverhaal, nieuwe huisstijl en nieuwe website ontwikkeld.

De aanleiding

In de afgelopen 50+ jaar heeft Alprokon zich gepositioneerd als producent van producten die de bouwkundige en persoonlijke veiligheid bevorderen. Echter waar de aandacht volop uit is gegaan naar mensen, duurzaamheid en innovatie, lijkt dit op het gebied van branding, digitalisering en het inzetten van online middelen achter te zijn gebleven.

De opdracht

Als digital consultant heb ik de opdracht als volgt aangenomen:

“Genereer stap voor stap inzicht in het wie, wat, waarom en hoe van Alprokon. Geef hierbij alle relevante stakeholders voldoende ruimte om bij te dragen aan dit proces. Draag zorg voor de benodigde draagkracht die noodzakelijk is voor de digitale groei die te wachten staat. En, met iedereen aan boord, transformeer op beheerste wijze de online middelen naar 2022 en maak deze op duurzame manier toekomstbestendig.”

De aanpak

In de rol van digital consultant heb ik samen met een team van specialisten een effectieve samenwerking opgezet, waarin iedereen een onmisbaar aandeel heeft gehad tijdens deze bijzondere co-creatie van expertises. Dit project is in acht (opeenvolgende) fases aangepakt en tot een prachtig resultaat gebracht.

Aanscherpen van het merk

Door Kim Cramer

Onder begeleiding van merkstrateeg Kim Cramer is op door middel van een co-creatie sessie, het merkverhaal van Alprokon opnieuw geschreven. Daarnaast heeft het merk een nieuwe pay-off gekregen: Alprokon. Elke ruimte veilig.

Ontwikkeling nieuwe identiteit

Door Anthony Siemons

De samenwerking met brand designer Anthony Siemons heeft geleid tot een nieuwe identiteit, gevolgd door een rijke brandguide en verschillende huisstijl uitingen.

Ontwikkeling Online Strategie

Door Tjeerd Hoppenbrouwers

Opvolgend op het merkverhaal is een online strategie ontwikkeld waarin doelgroepen met bijpassende doelen, doelstellingen en kpi's beschreven staan. Dit is de strategische basis voor de nieuwe website.

UX Design

Door Draad.nl

De ontwikkelde wireframes zijn gebaseerd op het beoogde gedrag van de doelgroepen, om zo zorg te dragen voor een maximale conversie die positief bijdraagt aan het behalen van de online doelen van Alprokon.

Visual Product Design

Door Edwin Groot

Het visual design van de website is de vertaling van de vernieuwde identiteit en de ontwikkelde wireframes.

Fotografie

Door Anke Haitsma

Anke Haitsma heeft zorg gedragen voor de portret-, sfeer-, project- en productfotografie op de website.

Tekstproductie

Door Evelien Overeem

Door middel van verschillende interviews met experts van Alprokon heeft Evelien alle tekstuele content SEO-proof geschreven. Deze zijn na een interne technische redigeerronde, door haar gefinaliseerd en gepubliceerd.

Ontwikkeling

Door Draad.nl

Tijdens de ontwikkeling van de website door Draad.nl komt alles samen. Er is een op maat gemaakt thema voor WordPress ontwikkeld waarmee aan alle UX en design eisen kan worden voldaan.

Het resultaat

laptop frame
hero image

Ben je benieuwd wat ik voor jou zou kunnen betekenen? Neem dan contact met me op. Dan kom ik graag een keer een kop koffie drinken en de mogelijkheden bespreken.