In het afgelopen decennium is er binnen de online communicatie ontzettend veel veranderd. De term online strategie kwam zelden voorbij en doelgroepen werden al helemaal niet bepaald. Alles wat je online publiceerde was vooral bedoeld als etalage van je merk en je business. Als je überhaupt al een website had.
Tegenwoordig doen we dat natuurlijk anders. Je hebt marketeers in dienst die alles doormeten, die je doelgroep volledig proberen te doorgronden en exact weten wie er wanneer welk kanaal bezoekt. Alles wordt ingericht om de juiste mensen op het juiste moment van de juiste informatie te voorzien. Tenminste… Dat zou zo moeten zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat je nog niet zo ver bent, maar wel plannen hebt voor bijvoorbeeld een nieuw online platform, of voor een marketing campagne waar je de online communicatie nog moet opstarten. In alle gevallen kan ik je helpen met het omkaderen van de werkzaamheden. Ik adviseer intensief tijdens het project, over het inzetten van de benodigde specialisten die jouw platform tot een online succes maken. En waar je bijvoorbeeld scherp op moet zijn bij de oplevering van je project.
Als senior online strateeg kan ik je helpen met het opstellen van een gedegen en goed toepasbare online strategie. Dit geeft je namelijk een helder inzicht in wie je doelgroep nou eigenlijk is, of wie je doelgroep zou moeten zijn. Je bepaalt wat je doelstellingen van je communicatie zijn, hoe je deze gaat bereiken en wanneer je resultaten boekt waar je tevreden mee bent. Kortom: Je maakt een onderbouwd plan!
Dat doe ik op basis van een workshop van een halve tot een hele dag waarin ik met jou en je team werk aan het definiëren van oa. doelstellingen, doelgroepen en persona’s. Zo komen we samen tot een relatief eenvoudig en toepasbaar resultaat, waarmee je direct aan de slag kunt gaan binnen je (online) communicatie mix.
Op basis van deze uitkomst plannen we eventueel een vervolgsessie waarin we brainstormen over de verschillende in te zetten communicatiekanalen, contentvormen en toe te passen communicatieconcepten.
Daarnaast kan ik je ondersteunen met het opstellen van aanbestedingen en pitches. Hierbij houd ik de wensen van jou en je bedrijf in de gaten in combinatie met trends en nieuwe ontwikkelingen.
Ben je benieuwd wat ik voor jou zou kunnen betekenen? Neem dan contact met me op. Dan kom ik graag een keer een kop koffie drinken en de mogelijkheden bespreken.